2 Januari, 2019

2 januari 2019 - Toronto Pearson International Airport, Canada

Hoi allemaal,

Mijn laatste werkdag bij de Albert Heijn, mijn laatste momenten in ons huis op de Haydnlaan omdat mama en Erik terug verhuizen naar Nijmegen, mijn kamer in Breda compleet in dozen ingepakt en een voorlopig afscheid van mijn vriendinnen; het was een kerst zoals nooit tevoren. Allerlei deuren die dicht gingen, maar plaatsmaken voor nieuwe openingen. Eén van die deuren opende zich op 2 Januari, de dag waar ik al maanden naartoe leefde: 4 maanden studeren aan de Brock University in St. Catharines, Ontario, en 1 maand rondreizen in Canada. Mama en Yassie zetten Erik en mij af op Schiphol, het was emotioneel, maar voelde als een goed afscheid. Erik vliegt met mij mee en zorgt ervoor dat ik veilig in St. Catharines aankom. Ontzettend fijn en dankbaar ben ik daarvoor, omdat het zo niet voelt als één sprong in het diepe. Tijdens de 8 uur durende vlucht raakte ik in gesprek met mijn Canadese buurman, die zag dat ik de Lonely Planet – Toronto aan het lezen was. Hij bood aan om mij te voorzien van tips, mijn eerste ontmoeting met een Canadees was dus meteen positief. Hij vertelde wat leuk was om te zien, waar ik het beste kon eten en dat ik ‘’craft’’ moet zeggen als ik een Canadees biertje wil. Verder raakten we in gesprek over Engeland, waar hij net zijn opa en oma had bezocht, Amerika, Cuba, en natuurlijk Canada. Hij vertelde mij zoveel dingen die ik nog niet wist (met name Topografische dingen, de economie van het land, etc.) waardoor ik mij nogal onvoorbereid voelde. Maar goed, ik weet zeker dat ik de komende maanden het land beter zal leren kennen! 8 uur later landden we, waarna we met de bus en de metro richting Toronto stad gingen. We stapten voor het eerst de buitenlucht in en het sneeuwde. Op dat moment kwam alles samen en ik voelde mij erg gelukkig, dat belooft veel goeds. Na onze spullen in het hotel afgeleverd te hebben, liepen we langs de (verlichte) CN Tower, het ijshockey stadium en de Steam Whistle, waarna we bij de Chipotle avond hebben gegeten. Morgen gaan we de stad verder verkennen, ik ben benieuwd!

Liefs Anne-Fleur

Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf € 21,95.
reisdrukker.nl

1. M. Siemons, Breda, Netherlands:
    9 januari 2019
    oh dit is fantastisch Anne-Fleur - een blog net als toen - ben zo blij dat je meteen voelde toen je voeten op Canadese grond zetten, dat 't goed was. verrassend