Wandeling door Eifel Nationaal Park 25-07-2023

25 juli 2023 - Eifel, Duitsland

Guten Tag,

Vandaag staat er een flinke wandeling op de planning! Ik vroeg aan de man van de receptie of hij een mooie wandeling wist. “Aber natürlich!” Hij wees ons op een 25km lange wandeling, waarbij we eerst richting het Touristinformation punt konden lopen om daar een kaart van de omgeving te krijgen. Zo gezegd, zo gedaan en de échte wandeling kon beginnen. Als ANWB koppel (ANWB koppel volgens het Van Drunen - Verdiesen woordenboek: “een, enigszins verwilderd, koppel dat in vrijwel dezelfde kleren loopt, en dan hebben we het over wandelschoenen, wandelbroek, stoffige trui en regenjas”) liepen we over de brug die ons over de Rurberg Obersee leidde. En terwijl we daar zo liepen, zagen we in de verte een opa en oma hand in hand lopen terwijl zij opgingen in het landschap dat achter hen oprees. Genietend van dat moment en vervolgens klaar om een foto van onszelf te maken (selfie!), stond het echtpaar opeens voor onze neus. Zij vroegen of zij van ons een foto konden maken! Hoe bijzonder is dat?! We zetten onze wandeling voort. Ik benoemde al eerder dat Daniël een absolute natuurliefhebber is. Hoe ziet dat eruit? Bij elk (volgens hem) coole plantje stoppen en kijken welke soort het is. Hoewel planten mij in die zin wat minder trekken, kan ik wel enthousiast worden van verschillende dieren die te zien zijn. Zo ontdekte ik een specht die onderaan de boom zat te ‘spechten’ en zag ik krekels en een kever. Ook waren er meerdere Rode Wouwen te zien, roofvogels. Heel gaaf hoe zij boven de bossen cirkelen! Goed, zo’n 20km later waren we aangekomen in Einruhr, waar volgens de vrouw van de receptie een erg lekker restaurant zat. Het restaurant zag er alleen niet zo gezellig uit, dus toen zijn we bij de buren een biertje gaan drinken. De eigenaren bleken Nederlands te zijn, maar helaas waren ze de gezelligheid die dag verloren. Met al 22km op de teller moesten we nog 6km terug naar de camping lopen. Met de laatste energie stapten we door. En ja hoor, mission accomplished! De dag afgesloten met zo’n 28km op de teller! Ons record van vorig jaar in Italië verbroken. Het deed ons bijna doen aanmelden voor de Vierdaagse… Maar toch ook weer niet… Moe, maar absoluut voldaan, sloten we de dag af met een zelfgemaakte pasta.

Tschüs!

1. Petra:
    27 juli 2023
    hoi Fleur, ik herken het. Het liefste stop ik bij elk plantje en elke boom wat ik op mijn wandeling zie.
  2. Ria:
    30 juli 2023
    Weer een leuke wandeling. Nog even en een marathon of de 3 daagde.
    Leuk onderweg zie en meemaakt
    Spannend
    Lieve groetjes 💖