Augsburg 29-07-2023

29 juli 2023 - Augsburg, Duitsland

Grüss Gott,

We begonnen de dag met het herzien van onze vakantie. Zoals jullie inmiddels weten is het weer niet best. Na Augsburg staan er 5 dagen in het zwarte woud op de planning, maar met mogelijk continue regen, hoewel een uitdaging, had dit niet onze voorkeur. Daarom hebben we één camping geschrapt en de laatste dagen van onze vakantie ingeruild voor 3 dagen Bonn. Na dit geregeld te hebben, vertrokken Daan en ik aan het einde van de ochtend met de trein richting Augsburg. Eenmaal aangekomen, zag ik wat mensen met een FC Augsburg shirtje aan, waar ik Daniël op wees. Niets wetende zocht Daan, de voetbalfan, dit natuurlijk op. Wat bleek? Zij spelen een oefenwedstrijd tegen Ajax! Hier, in Augsburg! Ik zag Daan erg enthousiast kijken en toen we zagen dat de tickets vrij goedkoop waren, wist ik dat dit hem heel blij zou maken. We hadden ons natuurlijk voorgenomen om Augsburg verder te ontdekken en meer cultuur op te snuiven, maar dat werd in deze even op pauze gezet. Al zullen sommigen zeggen dat een voetbalwedstrijd kijken ook cultuur is ;) Met de tickets in de pocket zochten we een koffietentje. We kwamen uit op een écht Italiaanse ijszaak, waar ze heerlijke Italiaanse koffie zetten. Genieten! Ondertussen hoorden we ook muziek. Er is een evenement gaande genaamd, La Strada, hierbij gaan kunstenaars de straat op om hun dans, zang, mime kunsten met de wereld te delen.

Wat Augsburg goed heeft geregeld, is dat als je een ticket hebt gekocht, je gratis met de metro naar het voetbalstadion kunt gaan. Dus daar gingen we. Een metro vol Augsburg fans. Eenmaal aangekomen, zagen we allerlei verschillende mensen. Van een kindje van 6 tot twee oude mannen. Voetbal is voor iedereen, dat is wel duidelijk. Met een biertje in de hand en de sfeer er goed in, waren we er klaar voor. Hoewel wij in het ‘Ajax’ vak zaten, waren er hoogstens vijf Ajax fans te vinden. Toen Ajax een goal maakte en wij hard juichten, was het dus niet gek dat er een man omkeek en nee knikte. Leuk, die ‘wrijving’ en verbinding tegelijkertijd. Helaas heeft Ajax verloren, maar het was erg leuk om mee te maken! Eenmaal terug in Augsburg gingen we opzoek naar een restaurant. We kwamen uit bij een gezellig uitziend Italiaanse restaurantje, waar we een pizza hebben gedeeld en genipt hebben van onze Aperol Spritz. Prost auf das Leben!

1. Ellen nettekoven:
    3 augustus 2023
    Fijne vakantie samen!
  2. Ria:
    5 augustus 2023
    Wat een pech met het weer maar jullie kunnen er gauw een draai aan maken en gingen de voetbal aan.
    Leuk met een ticket er zo van genieten
    Tot de volgende dag