4-10 Februari, 2019

10 februari 2019 - Sint Catharines, Canada

04-02-2019

Afgelopen week heb ik tijdens het college van Interpersonal Behavior over ‘’self-disclosure’’ geleerd. We hebben allemaal wel eens iemand ontmoet die we niet kenden, waarna we met die persoon een gesprek hadden over koetjes en kalfjes. Naarmate we die persoon vaker zagen en we diegene aardig genoeg vonden om een verdere (vriendschappelijke) relatie mee op te bouwen, deelden we meer van onze persoonlijke gevoelens/ gedachten. Self-disclosure… ontzettend belangrijk in een vertrouwelijke relatie, want diepgang en jezelf blootgeven maakt de band die je met iemand hebt. Vandaag tijdens de seminar probeerden we het proces van self-disclosure wat te versnellen, het praten over koetjes en kalfjes achterwege te laten en meteen de diepgang in te gaan. Nu ben ik wel van de diepgang, dus ik was er klaar voor! Door middel van 24 vragen leerden een medestudent en ik elkaar beter kennen in 40 minuten. Het begon met vragen als ‘’What would constitute a ‘’perfect’’ day for you?’’ en eindigde met vragen als ‘’What does friendship mean to you?’’. Na afloop zouden we ons meer geconnect moeten voelen met de ander. Maar of ik dat nou zo ervaarde… Ik vond het heel bijzonder om een onbekend iemand op deze manier te leren kennen en ik denk dat een connectie er ook wel had ingezeten, maar de setting droeg hier helaas niet echt aan bij. Deze methode gebruiken ze kennelijk ook bij speed-dating, dus ik ben benieuwd of het dan wat meer resultaat heeft!

06-02-2019

Woensdag was ik klaar om naar mijn college te gaan, het laatste college voor mijn midterm tentamen, echter, alle lessen waren afgelast, omdat, ik quote: ‘’Canada has issued a freezing rain warning for all of Niagara, with conditions expected to deteriorate throughout the day.’’ Freezing rain dus… En geen college… 1 + 1 = geen midterm tentamen volgende week. Dat kan hier dus gewoon, een week van te voren een tentamen verzetten. Goed, ik word er flexibel van zal ik maar zeggen. Ik was wel benieuwd naar die ijsregen en ik besloot een frisse neus te halen. Terwijl ik buiten liep, kwam ik erachter wat ermee werd bedoeld. Het had geregend (uiteraard) en dit was veranderd in ijs (uiteraard). Maar niet alleen op de weg, ook hele bomen waarvan de takken omhuld waren in ijs. Ik had dit nog nooit eerder gezien, maar wat zag de wereld er mooi uit!!!

07-02-2019

Vandaag waren alle campussen gewoon weer geopend, wat betekende dat ik weer naar mijn college en seminar mocht. Op donderdag is mijn college pas om 20 uur afgelopen en toen ik thuis kwam had ik best zin om uit te gaan. Toevallig ging mijn huisgenoot een drankje doen Downtown, dus ik nodigde mijzelf soort van uit om mee te gaan haha. Een uur later liep ik voor het eerst door de ‘’uitgaansstraat’’ van St. Catharines. Ja, ze beginnen hier al om 22 uur in de stad (en stoppen om 02 uur), naar mijn idee veel beter dan de 1 uur-start in Nijmegen en Breda. Er waren met name cafés, maar nergens was er een club open waar je kon dansen. Dus we besloten met de groep een drankje te doen in een Engels café en daarna weer terug te gaan naar de uni, waar we een spontaan huisfeest hielden bij onze buren in Quarry View. We eindigden de avond met Cards of Humanity.

08-02-2019

Vandaag heb ik na mijn college geluncht met Egzona, het meisje waarmee ik ook bij de opening van de African Heritage Month was. Ze is een ontzettend aardig meisje en we hadden echt een goed, diepgaand gesprek gevoerd. Over hoe we het leven zien, hoe we de dagen willen beleven en hoe we de moeilijk momenten in ons leven omzetten in iets positiefs. Leren luisteren naar je lichaam, genoeg is genoeg. Doen wat je hart je ingeeft. Ik merk altijd dat ik veel energie krijg van zulke gesprekken en ik vind het erg bijzonder dat ondanks dat ik Egzona nog niet zo lang ken, we deze gesprekken wel kunnen hebben.

09-02-2019

Over 1 week heb ik reading week. Dit is een vrije week die de studenten wordt aangeboden ter voorbereiding van de midterm tentamens. Nu heb ik twee midterms na deze vrije week, echter, ik wil graag alles uit deze 5 maanden halen. Dus het leek mij wel een goed idee om deze reading week te gebruiken voor een ‘’klein’’ reisje. Célébrer la vie! Samen met Daniela, Saraí en Cristina zal ik vijf dagen naar Montréal gaan. En vandaag waren we bij elkaar gekomen om alles te regelen: De bus, de Airbnb, etc. Ik kijk er heel erg naar uit! ’s Avonds ging ik met Antonia en Diane naar Daniela, voor onze 2e Girls night Movie night, maar dit keer inclusief pizza en chicken wings. Was erg gezellie 😊

1. Béate:
    19 februari 2019