14-23 April, 2019

23 april 2019 - Sint Catharines, Canada

14-04-2019

Nu ik weer terug ben uit Ottawa, was het tijd om te leren voor mijn tentamen van Social Development. Morgen gaat een van mijn huisgenoten, Charlotte, al weg en daarom besloten we ’s avonds samen met Eliza en Alex uiteten te gaan bij Lost & Found. Dit is een Mexicaans restaurant waar ik heerlijke nacho’s, garnalen tortilla en churos heb gegeten. Terwijl we genoten van het eten, begon het buiten kei hard te regenen en onweren. Onweer had ik nog niet eerder hier gehad, dus nu kan ik zeggen dat ik letterlijk alle soorten weer hier heb beleefd.

15-04-2019 / 16-04-2019

Dinsdagavond was het dan zover: tentamen. Dit was nog een heel proces. Allereerst hingen er papieren aan een bord waarop je kon zien in welke gymzaal je zat. Vervolgens liep je naar de gymzaal waar er op een bord stond geschreven in welke rij je zat. Er waren in totaal 43 rijen, de ‘’muren’’ van de basketbalzalen waren weggehaald, waardoor er één grote ruimte ontstond, met verschillende tentamens op hetzelfde moment. We moesten onze telefoon in een plastic zak doen en onder onze tafel leggen. Hierna werd er een hele serieuze preek gegeven over wat we wel en niet moesten doen en de mogelijke gevolgen ervan. Goed, het tentamen ging in ieder geval goed. En inmiddels weet ik dat ik hiervoor een 7,9 heb gehaald! 😊

17-04-2019

Na mijn tentamen van gisteren, heb ik nu een week de tijd om mij voor te bereiden op mijn tentamen van Interpersonal Behavior. Ik heb dus nog genoeg tijd om hiernaast ook nog wat leuke dingen te doen met degenen die nog steeds in St. Catharines zijn, namelijk met Alex, Eliza en Emma. We besloten dan ook een hike te maken naar DeCew Falls. Tijdens de wandeling had ik een erg goed gesprek met Eliza, over hoe we onze uitwisseling hebben ervaren, de toekomst, spiritualiteit. Zij gaat de volledige Santiago de Compostella lopen. Zo gaaf! Ik hoop dat ik in de toekomst deze wandeling van ruim een maand ook eens mag maken. Eenmaal bij de waterval, bleek al het ijs weg te zijn en scheen de zon prachtig op het water. We liepen verder door het bos, over bruggen en smalle paden. Een ‘’alternatieve’’ route en 10 km later, bereikten we Brock weer. ’s Avonds hadden we weer bij Emma afgesproken. Cyril, Isabel en twee jongens die ik niet kenden waren er nu ook bij. Alex en ik hadden nog steeds een fles ijswijn over van ons uitje naar Niagara-on-the-Lake, dus die besloten we op te drinken. En met wat wiet chocolade van Alex, begonnen we aan het spel Cards of Humanity. Op een gegeven moment werden Alex en ik zo melig! Ondanks dat besloten we wel terug naar huis te gaan, aangezien de situatie een beetje grimmig werd nadat er nog drie gasten langskwamen.

18-04-2019

Vandaag was er een andere ‘’throwback’’. Dit keer gingen Emma, Eliza, Alex en ik namelijk naar Port Dalhousie. Ik was hier de eerste keer met mama en Erik heen geweest, maar ook toen lag er nog wat sneeuw en waren de meren bevroren. De zon scheen alweer in St. Catharines en zo ook in Port Dalhousie. Toen we daar aankwamen was het dan ook super leuk om mensen te zien roeien op het meer. Al het ijs was weg en de stad kwam tot leven! De winkels waren open, mensen waren aan het borrelen en zo liepen wij rond met een ijsje. We zaten aan Lake Ontario te genieten van ons ijsje toen we besloten een voetje in Lake Ontario te wagen. Brrrr het water was ijskoud, ik probeerde nog rustig in en uit te ademen, maar tevergeefs. Maar… ik kan zeggen dat ik in Lake Ontario heb gestaan! 😊 Hierna gingen we weer terug naar huis, waar ik afscheid heb genomen van Emma, want het was haar laatste dag in St. Catharines vandaag.

19-04-2019 / 20-04-2019

Deze dagen bestonden vooral uit leren, spullen pakken, kamer ‘’afbreken’’ en opruimen en… voor de laatste keer lunchen (all you can eat sushi – East Izakaya) met Egzona (het Zweedse meisje). Het was lang geleden dat ik haar voor het laatst had gesproken, maar het was zo fijn om haar weer te zien! We hadden vanaf minuut één goede, diepgaande gesprekken, alsof ik haar al jaren ken. Het thema zelf-liefde stond centraal. Ik vind het erg bijzonder om met iemand op dit niveau te kunnen levelen en ik merk dat ik er erg veel energie van krijg. Zoals Egzona zei, ‘’souls connect for a reason’’ – en daar sluit ik mij volledig bij aan. Het was geen verdrietig afscheid, omdat we weten dat we elkaar op wat voor een manier dan ook in de toekomst zullen her-ontmoeten. <3

22-04-2019

’s Avonds van 19-22 uur had ik mijn laatste tentamen van Interpersonal Behavior. Het tentamen was best pittig en had beter gekund, maar ik denk dat ik wel een voldoende heb. Na mijn tentamen liep ik naar huis, terwijl ik afscheid nam van vrijwel alle Brock gebouwen. Het voelde zo gek, maar ergens ook goed. Toen ik thuis was, heb ik mijn backpack volledig ingepakt. Ik ben klaar voor de reis en alles wat komen gaat!

23-04-2019

In de ochtend had ik de laatste onderdelen van ons huis schoongemaakt en spullen in dozen gedaan die we verder niet meer zouden gebruiken. Wat ik goed vind, is dat Brock een goed doel (Goodwill) had geselecteerd om de overgebleven spullen aan te geven. Dus Alex en ik liepen naar DeCew Residence om al onze spullen, zoals dekbed, servies, etc. weg te geven. Fijn dat er op deze manier iets mee gedaan wordt. Vervolgens zeiden Alex en ik ‘’Bye Quarry View 13’’, leverden onze sleutel af en namen de laatste keer de bus naar St. Catharines Downtown. Hier namen we samen de bus richting Toronto. En in Toronto was het dan zover, tijd voor het laatste afscheid, voordat ik de metro naar Karen (dochter van Ria) en Larry nam. Dank je wel Brock voor dit onvergetelijke avontuur! Ik had een lange tijd nodig om mij te settelen en mijn plekje te vinden, voelend wie er wel en niet bij mij paste. Maar ik heb ontzettend leuke meiden leren kennen, met ieder hun eigen verhaal. Door hun verhaal ben ik als persoon ook een stukje rijker geworden en daar ben ik ze ontzettend dankbaar voor. Ik ben erachter gekomen dat de manier dat er op Brock wordt lesgegeven, beter bij mij past. Een kleinere universiteit waar de professoren weten wie ik ben. Verder heb ik ontzettend mooie tripjes mogen maken naar Port Dalhousie, Niagara Falls, Ottawa, Montréal, Quebec City en Niagara-on-the-Lake met steeds weer dezelfde conclusie: Wat is Canada toch mooi! En ik weet zeker dat dit de komende maand nog meerdere malen zal worden bevestigd. Lieve Brock University en international friends, dank je wel voor alles en Vancouver: Ik kom eraan!

1. Béate:
    27 april 2019
    Lieve Fleur, weer een prachtige (studie) periode in je leven mogen afsluiten en een bijzondere ervaring rijker. Brock een mooie bijzondere studente armer xxx
  2. Ine:
    27 april 2019
    Ine:
    Lieve Fleur, bijna je bachelor binnen, goed gedaan. Geniet van je reis naar Vancouver eo.
    Warme groet
  3. Ria:
    28 april 2019
    het is fantastisch dat je de tijd hebt gekregen om te studeren, Je keuze, en ontdekt hebt een pracht stukje Ontario , vrienden ontmoet, nu mag je de West beleven. Lieve groetjes, 😊 😍
  4. Jeanine:
    3 mei 2019
    Hoi Anne-Fleur, met veel plezier je blogs gelezen. Super ervaring. En geniet van Vancouver 😘
  5. W & D:
    4 mei 2019
    Lieve Anne-Fleur,
    Tijdens je studie heb je veel vrienden erbij gekregen en prachtige ervaringen opgedaan!
    We hebben met veel genoegen je verhalen gelezen en foto's bekeken.
    Jouw schrijfstijl is zo mooi en plastisch ,alsof we er zelf bij zijn. Dank je wel dat wij onderdeel mogen zijn van jouw belevenissen .We wensen veel geluk en plezier tijdens je volgende avontuur.
    Lieve groetjes en dikke kussen.
  6. Onni:
    4 mei 2019
    Hi Fleur, het waren leuke verhalen om te lezen, vooral je verwondering die zo nu en dan de kop op stak vond ik verrassend en mooi om te lezen. Ik wens je een leuke trip naar Vancouver en omstreken. Wil je eens een dagje mijmeren / walvissen spotten vanaf het water, kijk eens of de Inside Passage iets voor je is. Bisous and enjoy!