11-17 Februari, 2019

17 februari 2019 - Sint Catharines, Canada

11-02-2019 / 12-02-2019 / 13-02-2019

Hoi allemaal!

Zoals altijd waren deze dagen weer gevuld met seminars en colleges, én alweer met een freezing rain day. Echter, dit viel op dinsdag, de dag waarop ik altijd vrij ben, waardoor het voor mij niet echt gevolgen had. Gelukkig maar, gezien ik liever niet had dat er weer een tentamen zou moeten worden verschoven. Helaas had ik iets te hard gejuicht, want de volgende dag was mijn professor ziek, waardoor het Interpersonal Behavior tentamen nu ook met een week werd verschoven. Goed, nu kan ik in ieder geval beter genieten van Montréal, gezien ik nu nog maar 1 i.p.v. 2 tentamens direct na Reading Week heb. Ieder nadeel heb z’n voordeel! Verder heb ik deze dagen mijn punten terug gekregen van Clinical Assessment Self Study (8,6 verslag en 7 reflectie), Clinical Assessment (8,8 verslag) en Applied Research Methods (8,5). Echt bizar deze cijfers en ik ben dan ook super trots! Ik had zelfs een email gekregen van mijn professor van ARM waarin stond dat ik tot de beste studenten behoor in het domein Development en Mental Health (wie had dat ooit gedacht?! - ik niet), waarna hij mij vroeg om na te denken over de Research Master. Again, misschien toch een carrière switch 😉 Op dinsdag waren mama en Erik alweer 12,5 jaar getrouwd, hiep hiep hoera!!

14-02-2019

Valentine’s Day! Terwijl ik naar de uni liep voor mijn seminar, kwam ik onderweg allerlei rode jurken tegen. Een jongen vroeg aan mij of ik wist waarvoor het was, maar ik had geen idee. Je ziet wel dat ik (dit jaar) niets aan Valentijnsdag doe... Maar ergens in mijn hoofd hoorde ik Marco Borsato's liedje Rood en alles werd op een slag duidelijk: Rood is de kleur van de liefde! De studenten hadden de uni omgetoverd tot één groot Valentijns paradijs. Na mijn seminar had ik nog een college van Child Studies, waar een gastspreker langskwam. Een ontzettend grappige, slimme en gevatte vrouw vertelde over haar persoonlijke ervaringen met het onderwijs voor mensen met een beperking, hoe dit haar heeft beïnvloed en wat een struggels je tegenkomt als inwoner van Ontario met een beperking. Vb. er is een wachtlijst van 12 jaar om in een begeleid huis te kunnen wonen! De gastspreker heeft een fysieke aandoening, Asperger en artritis, is epileptisch, en loopt intellectueel gezien achter. Haar broer heeft ADHD. Vorige week hebben we het erover gehad hoe een ziekte/ ‘’afwijking’’ van wat wordt gezien als ‘’normaal’’, vaak wordt geïntegreerd in iemand zijn/haar zelfbeeld – Ik heb (autisme) wordt Ik ben (autistisch). Ik vond het zo mooi om te zien dat ondanks deze vrouw behoorlijk wat aanpassingen heeft moeten maken om haar kwaliteit van leven ‘’hoog’’ te houden, ze haar ‘’andersheden’’ heeft leren omarmen zonder het eigen te maken. Na mijn college liep ik door de, vandaag, warme buitenlucht om mij thuis klaar te maken voor de Anti Valentine’s Party! Samen met wat meiden, waaronder mijn huisgenoten, dronken we wat wijntjes bij ons thuis in Quarry View, waarna we rond tien uur naar Isaac’s liepen om de boel op stelten te zetten 😉 Het was een erg leuke en verrassende avond!!

15-02-2019

Vandaag had ik mijn laatste college voor de start van Reading Week, waarna ik heb gewerkt aan mijn samenvattingen voor Adolescent Psychology.

16-02-2019

Happy Reading Week! Als start van deze week ‘’vakantie’’ ben ik samen met Antonia, Cyril, Daniela, Diane en Cristina onbeperkt sushi gaan eten bij East Izakaya in Downtown St. Catharines. Het leek wel een sterren restaurant, zo mooi zat alles sushi in elkaar. En lekker dat het was!! Ik had echt heel erg genoten en m’n buik rondje vol gegeten. Het was dan ook een gezellige lunch samen met de andere meiden!

17-02-2019

Vandaag heb ik nog de laatste dingen voor de uni afgerond en verder mijn spullen gepakt voor de grote reis naar Montréal. Ik heb er zoveel zin in!! Morgen staat om 4 uur ’s ochtends al de wekker, maar ik ben er klaar voor. Montréal, here we come!

1. Ria:
    13 maart 2019
    zo gezellig en heel veel ondernomen en leuke contacten gemaakt gaat het je goed af in 't prachtige land. een dikke knuffel xxx