1-9 April, 2019

9 april 2019 - Sint Catharines, Canada

01-04-2019 / 02-04-2019 / 03-04-2019

Fijne eerste dag van April! En gefeliciteerd lieve Erik (2 April)! De laatste week vol met seminars en colleges is aangebroken. Jeetje wat is de tijd snel gegaan! Deze dagen heb ik gewerkt aan mijn allerlaatste essay (voor Social Development)! De laatste essay die ik tijdens mijn semester aan de Brock University heb mogen maken en tegelijkertijd ook de laatste essay van mijn Bachelor Psychology, wat ik mij nu besef. En ik weet inmiddels ook dat ik een 9,3 voor deze essay heb gehaald 😊 Verder heb ik gesport en heb ik de poster voor mijn presentatie van Child and Youth Studies afgemaakt en ben ik woensdagavond samen met Beth, Alex, Charlotte, Eliza en Rose uitgegaan in Moose & Goose. Ik ga bijna weg, maar het was de eerste keer dat ik uitging in Thorold in plaats van op de campus. En wow wat was dit een ervaring… Ik was in shock. En niet alleen ik, maar ook alle meiden waarmee ik uitging. Eerder had ik al verteld dat de Canadezen zich hier heel schaars kleden wanneer ze uitgaan, maar er werd ook gedanst als in een stripclub. En jongens raken je ongevraagd aan, dus we vormden een team om iedereen van ons weg te houden haha. Toen we de Uber terug naar huis namen, waren we allemaal sprakeloos. Ondanks dat hadden we wel een erg leuke (Drake) avond!

04-04-2019

Mijn allerlaatste seminar/ werkgroep (3P77 - Social Development) van mijn Bachelor ooit! Wow, wat een gek idee! Er kwamen maar weinig mensen opdagen, maar toch hadden we een goede afsluiting ervan gemaakt. Hierna mocht ik samen met mijn groepsgenoten onze poster voor Child and Youth Studies presenteren. Het was een soort van Art Gallery, maar dan met posters. De helft van de klas liep een rondje om de helft van de posters te bekijken en te luisteren naar de verhalen. Daarna werden de rollen omgedraaid. Ik vond dit een erg fijne manier van presenteren, omdat niet iedereen tegelijkertijd luistert en daarnaast was iedereen ook erg geïnteresseerd, dus dat maakte het presenteren leuker. Het ging dan ook erg goed en ook onze professor was enthousiast over onze poster en presentatie. We werden dan ook beoordeeld met een 8,8!

05-04-2019

Vandaag zou ik mijn laatste college voor Adolescent Development hebben, maar mijn professor was ziek, waardoor het niet doorging. Helaas pindakaas… In de middag had ik dus niet zoveel gedaan, behalve sporten. ’s Avonds had ik de laatste movienight met de meiden: Daniela, Saraí, Antonia, Cristina, Cyril en Daniela’s zus Romina. Het was zo fijn dat iedereen erbij was! We hadden bij de Italiaan pizza’s en kipkluifjes besteld. Mmmmm! We wilden een film gaan kijken, maar we waren zo in gesprek, dat we besloten de film te skippen en een goede laatste avond vol gesprekken te hebben. Het ging van Mexico tot Nederland en Californië, tot paspoorten, tot grenscontroles, tot benen scheren, tot wereldleiders, etc.

06-04-2019

Om 10 uur stond de schoolbus op o.a. Antonia, Cyril, Daniela, Romina, Cristina, Saraí, Zhang (een meisje uit China wie ik vandaag heb leren kennen) en mij te wachten. Zo begon ik dit avontuur met een uitje naar de Niagara Falls en Niagara-on-the-Lake en eindigde dit avontuur in de Agapé Valley Sugar Bush. Dit is een ‘’bush’’ waar de enige echte Canadese Maple Syrup wordt gemaakt en wij zouden een kijkje krijgen in het proces én het mogen proeven op American Pancakes. Maple Syrup dus… Agapé (stamt af van het Bijbelse woord ‘’agape’’ wat onvoorwaardelijke liefde betekent) Valley is ongeveer vijf zaterdagen per jaar toegankelijk voor toeristen: In Maart en begin April. Deze vijf weken per jaar zijn de beste weken om Maple Syrup te maken. De siroop wordt gemaakt met sap uit de Maple Tree, wat het beste wordt getrokken wanneer het ‘s nachts 0 graden en overdag warm iss. Het sap bestaat voor 99% uit water en 1% uit suiker. Het sap wordt gekookt, waardoor alleen de suiker overblijft. Er zijn wel 40 emmers nodig om 1 flesje Maple Syrup te kunnen maken! Elk jaar wordt er een nieuw gat in de boom gemaakt, op een andere locatie, waardoor de boom jarenlang Maple Syrup kan produceren. De oude gaten genezen vanuit zichzelf. Mocht je ooit in Canada zijn en behoefte hebben aan sausage, pancakes, of baquettes met Maple Syrup, vraag dan expliciet of je Maple Syrup mag en niet Table Syrup. Dat zien ze als scheldwoord 😉 Na deze verrijking en het zien van de prachtige omgeving én maple trees (ik heb zelfs een maple leaf gevonden!!), was het weer tijd om terug naar het International Centre te gaan. Ik had meteen een afspraak met Jasper, Rose en Klara, omdat we onze roadtrip gingen plannen en onze auto gingen boeken. De auto was geboekt en verder hebben we een aantal plekken die we persé willen zien opgeschreven. Volgende week ga ik met de trein naar Klara in Ottawa (wat ik vandaag ook nog heb geboekt), dus dan zullen we samen de specifieke route plannen. Het was dus een volle dag, maar hij was nog niet voorbij. ’s Avonds gingen we eerst wat wijntjes drinken bij Emma, die samen met haar vriend Dante een spontane Sandy-Danny-Grease optreden gaf. Hierna gingen we weer uit met Emma, Alex, Charlotte, Dante, Rose en Dave, maar dit keer in St. Catharines Downtown: XII Mile Lounge. De laatste keer uitgaan in de Niagara Region was dan ook een knaller!

07-04-2019

Vandaag was het tijd om te beginnen aan mijn voorbereidingen voor mijn laatste tentamens. Ik liep ’s ochtends naar de bieb op de uni, waar ik drie hoofdstukken voor Social Development heb samengevat. Ik  ben niet zo’n snelle lezer, dus hier was ik de hele dag mee bezig. De avond heb ik relaxt afgesloten met een meidenavond bij Beth, zij is namelijk de eerste die vertrekt, morgen al. Dat is zo gek, iedereen vertrekt op verschillende momenten en aangezien ik één van de laatste ben die weggaat (gezien mijn tentamen laat valt), blijf ik afscheid nemen van iedereen. Maar goed, de meidenavond bestond uit maskertjes, pizza en een High School Musical marathon. Top!

08-04-2019

De laatste colleges van mijn Bachelor waren aangebroken: Interpersonal Behavior en Social Development. De reden waarom ik vandaag nog colleges had, was omdat deze twee colleges uitvielen vanwege ziekte van de professor en Ice Rain Day. Ik was zo bewust mogelijk aanwezig en probeerde elk moment en elk minuut van de colleges in mij op te nemen. Na mijn colleges nam ik de bus naar St. Catharines busterminal om hier een retourticket St. Catharines – Toronto (voor en na Ottawa) en een enkeltje Toronto voor wanneer ik naar Vancouver ga te boeken. Vervolgens liep ik samen met Antonia naar WIND, een all you can eat Japans Sushi restaurant. Dit was écht de laatste avond met de meiden: Antonia, Cristina, Daniela, Cyril, Romina, Saraí, Zhang en ik. Het was super lekker en erg gezellig! Hierna heb ik iedereen een knuffel gegeven en afscheid genomen, dat was het dan… Samen met Antonia, Cyril en Saraí nam ik de bus terug naar Brock. Hebben jullie ooit The Notebook gezien? Ken je die scène dat Allie en Noah ’s nachts op straat liggen onder de verkeerslichten? Dat had ik dus altijd al willen doen! Alleen het was niet rustig genoeg op de weg, dus we lagen op een verkeersheuvel verder van de straten vandaan. Hier reden geen auto’s meer (hakuna matata). Ons motto? ‘’Living life on the edge!’’ De lucht was gevuld met sterren en zo bleven we een aantal minuten liggen. Vervolgens liepen we richting DeCew Residence, waar de andere meiden wonen. Hiernaast licht een heuvel waar je beperkt (veel bomen) uitzicht over St. Catharines hebt. Dat was erg mooi! We hadden The Jonas Brothers opgezet en gingen dansen. Antonia en ik waren in een creatieve bui en toen hebben we ons eigen product bedacht. Een vervolg op de Fanny Packs, maar dan nog efficiënter! We hebben zelfs al een naam! We waren serieus en als we nog net zo serieus zijn als we terug in Nijmegen zijn, dan gaan we samen een sample collectie maken 😊 En hiermee kwam de avond tot een mooi einde!